Menu
Svazek obcí - Region Dolní Berounka
Svazek obcíREGION DOLNÍ BEROUNKA

Vítáme vás na webové stránce Svazku obcí - Region Dolní Berounka.

NPR Karlštejn

Červená trasa - NPR Karlštejn

Začátek této trasy je v Berouně na nádraží, kde se po červené vydáte kousek zpět podél nádraží a po železničním mostě překonáte Berounku, a nedaleko Berounské nemocnice vstoupíte do CHKO a začnete stoupat tak, aby jste příjemnou procházkou lesem došli až k "dubu Na Herinkách". Zde se začínáte pohybovat po Národní přírodní rezervaci Karlštejn- dodržujte její ochranné podmínky. Původní majestátný dub je pryč na jeho místě najdete ohrádku s jeho mladším nástupcem. Tímto údolím sestoupíte do jednoho z nejkrásnějších a nejzachovalejších míst, Svatého Jana pod Skalou. Z vývěru Ivanka je možné se bez rizika napít.

Zde je výhodné projít si naučnou stezku Svatojánský okruh, jejíž trasa vede na vrchol skály a dále se po průchodu lomem Na parapleti a seběhnutí do údolí Propadlých vod, setkává s naší červenou. Po té budete pokračovat po trase naučné stezky Karlštejn na Vysokou stráň a k bývalému hostinci Boubová. Vaše trasa dále pokračuje lesem do údolí Bubovického potoka, pod Doutnáč a Velkou horu, krásným a z velké části zachovalým lesem. Projdeme kolem Karlštejnských vodopádů, které mohou být vyschlé a za Kubrychtovou boudou odbočíte na rozcestí vlevo směrem na Královu studánku a Karlštejn a zastavíte se u dubu 7 bratří, mohutného ale pomalu odumírajícího stromu. Pokračování trasy vede k hradu, a pokud se nerozhodnete v Karlštejně jít na vlak, dále údolím pod Haknoveckými skalami na louky a pole, které Vás dovedou až na Mořinku a do osady Karlík.

V Karlíku je možné opustit trasu červené značky a dojít po modré do Dobřichovic na nádraží, nebo pokračovat po červené projít Karlickým údolím na Vonoklasy a Solopysky do dosahu pražské příměstské dopravy.

Celková délka 14 km. ( Beroun - Dobřichovice)
Doprava z Prahy:

25 26 27 28 29 30 31

Svatá Ludmila

1100 let

Prohlédněte si naše členské obce